donderdag 30 oktober 2014

Drama: Persoonlijke feedback

Inleiding:

Ik vind drama, dans en theater erg belangrijk. Je kan jezelf even volledig laten gaan en je creativiteit in de vrije loop laten gaan. Ik vind dat heerlijk om soms even te doen bij bijvoorbeeld mijn toneel of zanglessen. Het is ook erg ontspannen.
In de samenleving is dit ook erg belangrijk. In het theatersport kan je heel goed jezelf zijn. Je hoeft je ook niet te schamen, want je speelt iemand anders, die misschien wel heel anders is dan jij.
Belangrijk is dat kinderen hun creativiteit ontwikkelen. Dit kan heel goed met deze vakken.
In deze cursus ben ik eigenlijk niet heel erg ontwikkeld. Ik heb al heel erg veel ervaring met drama. In de cursus deden we vooral basis dingen van het vak die voor mij niet nieuw waren. Echter vond ik de cursus wel erg leuk, omdat je op een lange lesdag even gezellig met je klasgenoten wat anders kon doen.
Ik heb wel veel meer geleerd over vertelpantomime, onze werkvorm. Zo heb ik bijvoorbeeld geleerd wat belangrijk is om rekening mee te houden als je dit op de basisschool doet.

Eigen feedback:

Deze opdracht heb ik gemaakt met Chris, Amber, Patrick en Maroesja. Ik vind dat het erg goed gelukt is. In het filmpje wordt het erg duidelijk wat de werkvorm inhoud en hoe je hier les in kan geven.
We hebben goed het boek bestudeerd en dit in het filmpje verwerkt. Ook hebben we heel veel gehad aan onze docent drama. We kregen van hem veel tips, want ik het begin wisten we niet zo goed wat we moesten doen en daarna gingen we gelijk heel goed en is het filmpje geworden zoals we wilden.
We hadden in het begin wel wat moeite met beginnen. We hebben twee keer een nieuw verhaal moeten schrijven, omdat we het verkeerd hadden begrepen. Toen we uiteindelijk een goed verhaal hadden, hebben we heel veel lol gehad in het uitwerken van het verhaal

Samenwerking:

De samenwerking ging opzich prima. We hebben een klein conflict gehad, omdat we een afspraak hadden gemaakt wanneer we zouden filmen, maar Maroesja was toen toch niet aanwezig, waardoor we een beetje vastliepen. Uiteindelijk hebben we die dag toch het filmpje gemaakt en heeft Maroeja het ingehaald door een paar dingetjes in te spreken en het filmpje te monteren.
Verder ging de samenwerking heel goed. Iedereen bracht ideeën in en we waren het dan ook met elkaar eens.

~Juf Madelon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten