vrijdag 3 oktober 2014

Beeldende Vorming: Stop Motion filmpje

Voorbereidende opdracht:

Een feest hou je als er iets te vieren is. Een verjaardag, een jubileum, een trouwerij en nog veel meer.
Het leukste feest voor mij was toen ik 16 werd en mijn broer 18. Toen hebben we samen een groot feest gegeven. Het hele huis was omgebouwd tot feestzaal en onze ouders hadden een DJ geregeld voor ons.
Wat je nodig hebt voor een echt feest is; ballonnen, slingers, eten, drinken en veel leuke muziek. Het belangrijkste zijn je vrienden om er een gezellig feest van te maken.

Ik heb een aantal portretfoto's opgezocht. Je ziet een aantal bewerkte foto's. Er zijn verschillende effecten toegevoegd zoals zwart-wit of sepia.
Je ziet ook verschil in achtergrond.
Ook zie je verschil van de mensen. De een is geschminkt en de ander staat er heel naturel op.
Het is leuk om te zien dat er in portretfoto's zo veel verschil kan zitten.








Filmpje:



Voor Beeldende Vorming kregen we de opdracht om een Stop Motion filmpje te maken.
Deze opdracht heb ik gedaan met Sanne-Marije Rijn en Maroesja Kool. ik maakte de foto's.

Als eerste hebben we bedacht wat we wilden doen. Het thema was feest en vanuit het thema hebben wij wat dingetjes bedacht.
Toen zijn we eigenlijk gelijk begonnen en het ging al snel goed.

Het filmpje heb ik zelf gemaakt bij de les van ICT.


~Juf Madelon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten